Kennis & inspiratie

‘Managers moeten een verdiepingsslag zoeken’

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Een nuchtere Drent, oud-topzwemmer, energiek en gedreven. Zit liever bij de klant thuis dan op het ABN AMRO-hoofdkantoor op de ...

Lees meer

De Generatieclan

Talentontwikkeling en Human Resources

Met de snelheid van het licht komt de twijfel Een clan, stelt Wikipedia, is een groep mensen verbonden door verwantschap ...

Lees meer

‘Traditioneel’ facilitair medewerker verliest bestaansrecht

Bedrijfskunde

Praktisch elk facilitair magazine staat er iedere editie wel bij stil, gastheerschap is het toverwoord. De traditionele facilitair medewerker die ...

Lees meer

Selectief omgaan met de werkelijkheid

Veranderen en Organiseren

Op woensdag 24 april organiseerde AOG School of Management voor de derde keer het alumni event Verandermanagement. Ruim 60 alumni, ...

Lees meer

‘Digitalisering zorgt voor grote strategische uitdagingen’

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Managers en professionals in het bedrijfsleven of bij de overheid worden in toenemende mate geconfronteerd met de gevolgen van informatie- en communicatietechnologie. ...

Lees meer

Managers, stap uit de tredmolen!

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Het begrip manager, of managen komt van oorsprong uit het Latijn en is een samenvoeging van de woorden manus (hand) ...

Lees meer

Dirk-Jan de Bruijn

Kruip in de huid van

Strategie en Bestuur

Als ICT-ers zijn we nou niet zulke sterke marketeers. We zijn feitelijk nauwelijks in staat om de maatschappelijke belangen van wat we dagelijks doen over het voetlicht te krijgen. En om daarmee de stap te kunnen zetten van de veelal technische en instrumentele benadering naar datgene wat speelt in de business. Vertaald naar concrete toepassingen. Of nog beter: gekoppeld aan die issues die spelen in onze bestuurskamer. Om zo duidelijk te maken wat de relatie is tussen al die ingewikkelde ICT-projecten en de onderwerpen waar onze bestuurders dagelijks mee worstelen. En om zodanig attractief te zijn dat het ICT-marktaandeel verder stijgt binnen dat krimpende overall budget.

Lees meer

IFM vraagt om vertrouwen en investeren in relaties

Bedrijfskunde

De sourcingsvraag is altijd actueel. Daarbij gaat het al lang niet meer over het wat, want inmiddels kan bijna elk ...

Lees meer

De merkwaarde van ‘ons koningshuis’

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

De troonswisseling op 30 april aanstaande. Heel het land is al weken in rep en roer en merken buitelen over ...

Lees meer

Waarden Gedreven Leiderschap

Leiderschapsontwikkeling

Een wenkend perspectief Leiderschap is er in alle soorten en maten. Sommige leiders richten zich op economische winst. Anderen richten ...

Lees meer

De vooruitgang voor zijn?

Blijf geïnspireerd en altijd op de hoogte! Ontvang regelmatig vernieuwende kennisartikelen, uitnodigingen voor (gratis) inspiratiesessies en relevante updates over onze academische opleidingen.