Kennis & inspiratie
Terugblik webinar Academie Permanent
Op 20 juli 2016 heeft het webinar 'Hoe realiseer ik als leider nieuwe kansen in een veranderende wereld?' plaatsgevonden met dr. Michiel Schoemaker. Heeft u het webinar gemist? Of wilt u het graag nog eens bekijken? Klik op onderstaande link om de video van het webinar te bekijken.

Programma Academie Permanent 2016/2017
Hoe blijft u bij in een wereld die versnelt? Wie vormt uw klankbord voor gedachten en ideeën? Wat is uw kompas om nieuwe kansen te realiseren? U bent op zoek naar uitdaging en inspiratie, kennis en inzichten. Om de actualiteit vanuit verschillende invalshoeken te bezien. Om uw leiderschap verder te ontwikkelen. Uw visie aan te scherpen. Dan heeft u vast Academie Permanent al op het netvlies, een nieuw programma van AOG School of Management. Met Academie Permanent combineert u werken, ontwikkelen en leven in één vloeiende lijn. Wordt nu lid en maak een heel jaar deel uit van dit innovatieve netwerk.

Terugblik webinar ‘Waarom slagen of falen klantgerichte organisatieveranderingen?’
Op 11 juli 2016 heeft het webinar 'Waarom slagen of falen klantgerichte organisatieveranderingen?' plaatsgevonden met dr. Jelle Bouma. Heeft u het webinar gemist? Of wilt u het graag nog eens bekijken? Klik op onderstaande link om de video van het webinar te bekijken.

Klik met de klant – een interview met Jelle Bouma
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Hoe succesvol ben ik eigenlijk? Die vraag zette Jelle Bouma tijdens een borrel met collega’s ertoe om een draai aan zijn loopbaan te geven. Als consultant had hij al veel organisatieveranderingen in gang gezet en hij vroeg zich af wanneer dergelijke veranderingen echt aanslaan. Zijn conclusie: mensen maken het verschil. Hij promoveerde op dit thema en gebruikt zijn ervaringen en kennis tijdens de leergang Klantstrateeg, waarvan hij samen met Peter Verhoef de kerndocent is. Lees hier het hele interview met Jelle Bouma.

Strategie in grillige tijden? [Infographic]
Hoe gaat u om met onzekerheid en onvoorspelbaarheid bij het nemen van strategische beslissingen? Hoe onderbouwt u strategische keuzes en stuurt u uw organisatie in een toekomstbestendige richting? Wilt u meer weten over strategie en de rol van strategie in grillige tijden? Bekijk dan de infographic.

Verder denken over het avontuur Wildlands
Hoe zorg je ervoor dat een noodlijdende dierentuin transformeert tot Wildlands, een duurzaam, innovatief avonturenpark met 1,3 miljoen bezoekers per jaar? Sinds Irene Louwrier (48) in 2010 begon als Manager Marketing & Sales in Emmen is ze met weinig anders bezig geweest. Nu Wildlands sinds maart goed draait, kan ze opgelucht ademhalen. “Alles wat we hebben voorspeld is gebeurd.” Lees in haar blog wat de leergangen van AOG School of Management hierin voor haar betekend hebben.

Menselijke maat terug in organisaties
Talentontwikkeling en Human Resources
Voor de leergang Talent en Organisatieontwikkeling stelde alumnus Paul Schrijver een document op waarin hij zijn visie geeft op de relatie tussen het presteren van organisaties en het menselijk handelen in die organisaties. In die relatie gaan in zijn ogen dingen mis, er is ruimte voor verbetering. Lees in dit blog een samenvatting van zijn visiedocument, waarin uiteengezet is hoe het anders kan en wat daarvoor nodig is.

Terugblik Destination: Future 2016
Op donderdag 23 juni waren we te gast bij De Nieuwe Bibliotheek in Almere voor het event Destination: Future 2016. Ruim 50 mensen waren aanwezig en 45 mensen keken online mee om verder te denken over digitaliserende organisaties. Een inspirerende line-up van sprekers nam de aanwezige professionals, managers, directeuren en bestuurders mee naar de toekomst van organiseren.

Extra editie Psychologie in Organisaties
Wegens grote interesse in de opleiding Psychologie in Organisaties starten we in november met een extra editie van de leergang. Onder leiding van kerndocent drs. Max Wildschut leert u op een andere manier naar menselijk gedrag te kijken. Met behulp van actuele wetenschappelijke kennis analyseert u uitdagingen en vertaalt u de inzichten naar de dagelijkse praktijk binnen uw organisatie.

De mogelijkheden en kwetsbaarheden van Big Data
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Kenmerkend voor ontwikkelingen als ‘Big data’ en het ‘Internet of Things’ is dat gegevens lang niet meer altijd worden verzameld als bijproduct van een doel. Onder invloed van digitalisering verspreidt informatie zich nog meer. Gegevens worden door vele partijen gebruikt en bewerkt voor zeer verschillende taken en doelstellingen. Lees de column van Marie-José Bonthuis, een van de kerndocenten van de leergang Big Data in de Zorg.