Kennis & inspiratie

Heb jij dat weleens?

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Dat je bij meer klanten de juiste snaar zou willen raken, maar ondanks vele inspanningen en evenzovele likes bereik je géén verbeterende klantrelaties of omzetcijfers… Hoe kan dat? Jelle Bouma schreef hierover een blog.

Lees meer

Volle bak bij nieuwe Academie Permanent

Nieuws

Op 14 oktober gaat bij AOG School of Management een nieuw initiatief van start: Academie Permanent. Een maand voor de start is het beoogde aantal deelnemers voor de eerste jaargang al gehaald: 75. De belangstelling is zó groot dat er ruimte is gemaakt voor 25 extra deelnemers. Wie er snel bij is, kan zich dus nog aanmelden.

Lees meer

“Scenario Planning”(?!)

Strategie en Bestuur

De meeste mensen willen liever toekomstige narigheid bezweren door er niet over na te denken; en achteraf te beweren dat het niet (zo) is gebeurd. Dat véél liever dan zich op de eventualiteit voor te bereiden zolang het nog kan. Maar dat heeft niks met visie te maken; dat is kop-in-het-zand. In een sophisticated variant heet dat “scenarioplanning’.

Lees meer

Zelf nadenken en een beeld vormen van Strategisch Leiderschap

Strategie en Bestuur

Vanuit de problematiek waarmee alumna Wilma Drenth te maken kreeg in haar werkveld ging ze op zoek naar een academische leergang. Ze volgde de leergang Strategisch Leiderschap en deelt in dit artikel haar ervaring.

Lees meer

Bekendmaking keynote Academie Permanent (3/5)

Leiderschapsontwikkeling

De komende weken willen we u graag op de hoogte brengen van de verschillende keynote sprekers die we mogen verwelkomen tijdens de eerste editie van Academie Permanent. Het programma Academie Permanent biedt u de mogelijkheid om werken, ontwikkelen en leven met elkaar te combineren. Bij deelname wordt u voor een jaar lid van dé community voor managers, professionals en bestuurders.

Lees meer

Humor werkt!

Bedrijfskunde

Deze week verscheen het artikel “De invloed van affiliatieve en agressieve humor op de relatie tussen transformationeel leiderschap en de werkprestaties van de medewerker”, geschreven door alumnus Master of Science Bedrijfskunde, Jean-Luc Donders. Lees het artikel.

Lees meer

Vitaal adviseren: vijf kernpunten

Veranderen en Organiseren

Vitaal adviseren. In de ogen van Paul Kloosterboer betekent dat dat je als adviseur(s) je klanten én jezelf vitaler maakt. Dan adviseer je vanuit een plek waar iedereen sterker van wordt. Niet meer en niet minder. Maar hoe krijg je dat voor elkaar en waarom is de praktijk ervan zo weerbarstig? Kerndocent Paul Kloosterboer van de leergang Meesterschap in Adviseren licht in vijf kernachtige punten toe hoe je vitaal kunt adviseren.

Lees meer

Bekendmaking keynote spreker Academie Permanent (2/5)

Leiderschapsontwikkeling

De komende weken willen we u graag op de hoogte brengen van de verschillende keynote sprekers die we mogen verwelkomen tijdens de eerste editie van Academie Permanent. Het programma Academie Permanent biedt u de mogelijkheid om werken, ontwikkelen en leven met elkaar te combineren. Bij deelname wordt u voor een jaar lid van dé community voor managers, professionals en bestuurders. Deze keer maken we de tweede keynote spreker aan u bekend.

Lees meer

Bekendmaking keynote spreker Academie Permanent (1/5)

Leiderschapsontwikkeling

De komende weken willen we u graag op de hoogte brengen van de verschillende keynote sprekers die we mogen verwelkomen tijdens de eerste editie van Academie Permanent. Het programma Academie Permanent biedt u de mogelijkheid om werken, ontwikkelen en leven met elkaar te combineren. Bij deelname wordt u voor een jaar lid van dit innovatieve netwerk voor managers, professionals en bestuurders. Hierbij de introductie van de eerste keynote!

Lees meer

Mentoring: een essentieel ingrediënt voor Talentontwikkeling

Talentontwikkeling en Human Resources

Uitzonderlijke prestaties op het gebied van sport, wetenschap of kunsten fascineren. Maar hoe komt het dat iemand, bijvoorbeeld, een unieke prestatie op de evenwichtsbalk levert, een land of onderneming uit een crisis redt, of een universitaire studie op 14-jarige leeftijd afrondt? Hebben deze mensen een aangeboren talent? En welke rol speelt mentoring in talentontwikkeling?

Lees meer

De vooruitgang voor zijn?

Blijf geïnspireerd en altijd op de hoogte! Ontvang regelmatig vernieuwende kennisartikelen, uitnodigingen voor (gratis) inspiratiesessies en relevante updates over onze academische opleidingen.