Kennis & inspiratie
CRM en de combinatie met dialoogmarketing
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Vraag een adverteerder naar de toekomst van Direct Marketing en het woord ‘Social’ of ‘Sociale Netwerken’ valt al snel. Om ...
Neuromarketing: Brain based branding
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Gisteren zat ik in een panel over neuromarketing tijdens de eerste alumni bijeenkomst van AOG School of Management, waarvan ik de academische leergang Merkmanagement leid. Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op consumentengedrag en marketing.
Het onbenutte potentieel van Nederlandse retailmerken
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Ieder jaar publiceert Interbrand wereldwijd een onderzoek naar de meest waardevolle retailmerken ter wereld en de belangrijkste ontwikkelingen in deze ...
D.E. goes Corporate
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Onlangs werd de nieuwe identiteit van de internationale koffie- en theetak van Sara Lee bekend gemaakt waarmee het bedrijf later ...
De merkconjunctuur
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Toen ik afgelopen week de Wall Street Journal Europe opende, vond ik op pagina één berichten over verbeterde verkoopcijfers in ...
De pure schoonheid van het merk
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Het zijn onzekere tijden. Niemand weet welke kant het op gaat en over leiderschap, of liever het gebrek daaraan, wordt ...
‘Branding is meer dan een reclamekunstje’
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Friesland Bank, Livera, Albert Heijn, Robeco, Van Lanschot, Nescafé. Zwier Kroese (60) bouwde aan vooraanstaande merken. Eerst in vaste dienst, ...
Boekrecensie: ‘Er gaat niets boven citymarketing’
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
‘Er gaat niets boven citymarketing’ siert het omslag van het boek van Gert Jan Hospers, dat strak in het zwart-oranje ...