Kennis & inspiratie
Customer engagement zet Vijf krachtenmodel onder druk
Het Vijf krachten model van Porter (1) is een hulpmiddel dat is ontwikkeld om de analyse van de aantrekkelijkheid van ...
Klant centraal? Oogkleppen af!
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
De ‘klant centraal’, ‘authenticiteit’ en social media. Dat zijn de prioriteiten van marketeers in 2012, meldt adviesbureau Berenschot op basis ...

‘Zelfkennis is een belangrijk aspect voor leiderschap’
Wie zich als manager wil ontwikkelen, moet overzicht hebben van de bedrijfskundige velden. Maar minstens zo belangrijk is het persoonlijke ...

Column: De kunst van het veranderen
Kerndocent Marco de Witte van de leergang Verandermanagement kan bevlogen verhalen over zijn passie. In de bijgevoegde column relativeert hij ...

Scenariodenken als instrument voor onzekere toekomst
‘Mensen zijn van nature scenariodenkers. Wij zijn voortdurend bezig ons beelden van mogelijke toekomsten te vormen. Als we in de ...
De rebranding van een voetbalclub #kolonicio
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Gisteren culmineerde de landelijk bekende kolonicio-actie van SC Veendam in een bijna uitverkochte Langeleegte. Het was het voorlopige sluitstuk van ...
Wereldmerk #EPKE
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Na zijn historische gouden medaille op rek is Epke Zonderland een wereldmerk geworden. Hij was natuurlijk al een bekende Nederlander. ...
De vergankelijkheid van exclusiviteit
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
De Stokstraat is ongetwijfeld de meest luxueuze straat van Maastricht. In dit kleine straatje zitten voornamelijk chique modezaken waar je ...

Neuromarketing: de Verboden Sexy Geheimen . . .
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Zodra het over neuromarketing gaat, lijken marketeers de laatste jaren hun oren onmiddellijk te spitsen, is de heilige graal van ...
Toyota opnieuw groenste merk ter wereld
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Kloof tussen duurzame prestaties en percepties van leidende merken versmalt Afgelopen dinsdag hebben wij voor de tweede keer op rij ...