Kennis & inspiratie

Customer engagement zet Vijf krachtenmodel onder druk

Leiderschapsontwikkeling

Het Vijf krachten model van Porter (1) is een hulpmiddel dat is ontwikkeld om de analyse van de aantrekkelijkheid van ...

Lees meer

Klant centraal? Oogkleppen af!

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

De ‘klant centraal’, ‘authenticiteit’ en social media. Dat zijn de prioriteiten van marketeers in 2012, meldt adviesbureau Berenschot op basis ...

Lees meer

‘Zelfkennis is een belangrijk aspect voor leiderschap’

Nieuws

Wie zich als manager wil ontwikkelen, moet overzicht hebben van de bedrijfskundige velden. Maar minstens zo belangrijk is het persoonlijke ...

Lees meer

Column: De kunst van het veranderen

Veranderen en Organiseren

Kerndocent Marco de Witte van de leergang Verandermanagement kan bevlogen verhalen over zijn passie. In de bijgevoegde column relativeert hij ...

Lees meer

Scenariodenken als instrument voor onzekere toekomst

Nieuws

‘Mensen zijn van nature scenariodenkers. Wij zijn voortdurend bezig ons beelden van mogelijke toekomsten te vormen. Als we in de ...

Lees meer

De rebranding van een voetbalclub #kolonicio

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Gisteren culmineerde de landelijk bekende kolonicio-actie van SC Veendam in een bijna uitverkochte Langeleegte. Het was het voorlopige sluitstuk van ...

Lees meer

Wereldmerk #EPKE

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Na zijn historische gouden medaille op rek is Epke Zonderland een wereldmerk geworden. Hij was natuurlijk al een bekende Nederlander. ...

Lees meer

De vergankelijkheid van exclusiviteit

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

De Stokstraat is ongetwijfeld de meest luxueuze straat van Maastricht. In dit kleine straatje zitten voornamelijk chique modezaken waar je ...

Lees meer

Neuromarketing: de Verboden Sexy Geheimen . . .

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Zodra het over neuromarketing gaat, lijken marketeers de laatste jaren hun oren onmiddellijk te spitsen, is de heilige graal van ...

Lees meer

Toyota opnieuw groenste merk ter wereld

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Kloof tussen duurzame prestaties en percepties van leidende merken versmalt Afgelopen dinsdag hebben wij voor de tweede keer op rij ...

Lees meer

De vooruitgang voor zijn?

Blijf geïnspireerd en altijd op de hoogte! Ontvang regelmatig vernieuwende kennisartikelen, uitnodigingen voor (gratis) inspiratiesessies en relevante updates over onze academische opleidingen.