De vooruitgang voor zijn.

Blog

Customer engagement: de passiebloem van AOG

AOG School of Management heeft alumni in een grote waaier van vakgebieden. Van HR tot marketing. Van facilitair management tot veranderkunde. En van strategie tot leiderschap. De kracht van het merk AOG School of Management komt ten diepste tot uiting in de colleges waarin docent en mensen uit de  groep sámen een leerbeleving creëren. De leergangen zijn daarmee de basis voor een duurzame merkrelatie.

 

Maar AOG School of Management wil dit netwerk versterken en uitbouwen. De club alumni, deelnemers, docenten en geïnteresseerden sterker en duurzaam met elkaar verbinden. En zo de meerwaarde van het AOG-netwerk vergroten. Dus niet alleen tijdens de leergang, maar zeker ook daarna. Dit weblog maakt onderdeel uit van die strategie. Hier wordt conversatie, kennis en binding gefaciliteerd.

 

De filosofie achter deze strategie wordt verbeeld in onderstaand communitymodel. Het is de passiebloem. In plaats van één grote ‘algemene’ community, zien we het netwerk van AOG als een aantal deelcommunities rondom de belangrijkste passiegebieden van onze deelnemers: de blaadjes van de bloem. Vooralsnog gaan we uit van circa zes deelcommunities (zie afbeelding).

 

Wie de bloem goed bekijkt, ziet dat sommige blaadjes elkaar overlappen. En zo werkt het met kennis natuurlijk ook. Een marketeer kan ook interesse hebben in leiderschap. En een verandermanager leest misschien graag over HR.

 

Deze strategie van ‘passiecommunities’ voor AOG kan op een autonome manier zorgen voor groei en bloei van de diverse vakcommunities . Primair zodat de meerwaarde voor de AOG (oud) deelnemers wordt gerealiseerd via  sterke  inhoud, inspiratie en een sterker (zakelijk) netwerk. Secundair zodat AOG haar reputatie kan versterken en daarmee haar ambities in de toekomst kan realiseren. Maar het belangrijkste is, dat AOG School of Management in dialoog blijft met alumni. Opdat het gedachtengoed van verder denken voortleeft.

Op de hoogte gehouden worden?

Elke maand sturen we nieuw gepubliceerde kennisartikelen, houden we je op de hoogte van nieuwe opleidingen en geven we af en toe korting op evenementen.