Kennis & inspiratie

Lustrum leergang Klantstrateeg

Nieuws

Dit najaar start alweer de 5e editie van de leergang Klantstrateeg. Voor de eerste editie van Klantstrateeg was de doelstelling van kerndocent prof. dr. Peter Verhoef om, samen met de moduledocenten, de deelnemers een uitgebalanceerde klantstrategie te laten ontwikkelen. En dat is gelukt! Nu, een aantal jaren verder, kunnen we met trots terugkijken op succesvolle edities met prachtige resultaten van de deelnemers. Wij vroegen een aantal alumni waarom zij destijds voor deze leergang hebben gekozen en wat zij nu achteraf als grote meerwaarde zien in hun dagelijkse werk.

Lees meer

Nieuw boek ‘Adviseren vanuit het geheel’ van kerndocent Paul Kloosterboer

Nieuws

Het nieuwe boek van dr. Paul Kloosterboer, kerndocent van de opleiding Meesterschap in Adviseren, is verschenen. In 'Adviseren vanuit het geheel' beschrijft Paul Kloosterboer het belang van de intern adviseur en de vitale plek die de functie inneemt binnen organisaties.

Lees meer

Leiderschap is communicatie

Leiderschapsontwikkeling

Leiderschap is communicatie. Communicatie in de breedste zin van het woord. Je speeches, hoe je vergaderingen leidt (of niet), wat je op de mail zet, de (directie)brieven die je schrijft (of laat schrijven), de (jaar)verslagen, je blogs/artikelen, wat je zegt bij de koffieautomaat, welke das je draagt (of niet), welke auto je rijdt, hoe rechtop (of krom) je loopt, de grappen die je maakt (of niet), hoe helder je visie is, hoe je die uitdraagt en ook hoe aandachtig je luistert en waardering uit. Leiderschap is communicatie. In hoeverre ben jij je daarvan bewust? En hoe communiceer jij? Kan het leuker, beter, effectiever?

Lees meer

Filosofie in Organisaties

Nieuws

Al drie edities onderweg en een vierde op komst: onze academische leergang, Organisatie Zingeving en Ethiek, over filosofie met filosoof René ten Bos als kerndocent. De leergang waarin u kennismaakt met filosofie om het te kunnen gebruiken waar het voor bedoeld is: vragen stellen bij antwoorden. Deze vierde editie start in oktober onder een nieuwe naam: Filosofie in Organisaties. Waarom we hebben gekozen voor een nieuwe naam? Het antwoord op die vraag ligt besloten in wat er in de leergang gebeurt. Laten we daar eens naar kijken.

Lees meer

Een droom in hapklare brokken

Bedrijfskunde

Het is het grootste compliment dat je als docent kunt krijgen: iemand die naar aanleiding van je colleges een marketingplan schrijft dat hem helpt om zijn droom te verwezenlijken. Opeens zit er dan een uitnodiging van een oud-student in je mailbox. ‘Ik ben een restaurant begonnen en nodig de hele groep uit om de opening bij te wonen. Kom je ook?’ Misschien is marketing ook wel jouw eerste sprong in de richting van je grote droom. En nodig je straks ook de hele groep uit voor een openingsdiner! Hans Hylkema geeft je graag een aantal tips uit de praktijk, zodat je kunt zien of dit iets voor je is.

Lees meer

Onafhankelijke adviesraad begeleidt meting klantbelang bij banken

Nieuws

Om de dienstverlening aan hun klanten verder te kunnen verbeteren, zijn banken bezig in kaart te brengen in hoeverre het klantbelang centraal wordt gesteld. Zoals aangekondigd in haar beleidsprogramma 2015 kijken de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en haar leden in afstemming met maatschappelijke organisaties naar de meetbaarheid van het klantbelang. De eerste rapportage valt komend najaar te verwachten.

Lees meer

Kamer van Koophandel en AOG School of Management sluiten innovatieve samenwerkingsovereenkomst

Nieuws

De wereld om de Kamer van Koophandel heen is fundamenteel en structureel in verandering door onder meer digitale transformaties en transities in de huidige samenleving. Hierdoor is er bij de Kamer van Koophandel de wens ontstaan om zich verder te ontwikkelen naar innovatieve, ondernemende en digitale partner richting de markt, haar stakeholders en de samenleving. Dit proces is begonnen op 1 januari 2014 toen de nieuwe KvK van start is gegaan. In de verdere versterking van deze vernieuwing van de organisatie heeft de KvK gekozen voor AOG School of Management gekozen als ontwikkelingspartner.

Lees meer

Studiereis Bedrijfsartsengroep: een terugblik

Nieuws

Bedrijfsartsengroep en AOG School of Management hebben de handen ineen geslagen met een unieke studiereis naar China. Deze heeft plaatsgevonden van 10 mei tot en met 19 mei 2015. Deelnemers aan deze reis waren bedrijfsartsen en professionals in de zorg.

Lees meer

Nieuw programma: Strategic Urban Development

Leiderschapsontwikkeling

Waar leven we in de nabije toekomst? En waar komt de verwachte en noodzakelijk economische groei vandaan om die toekomst zeker te stellen? Volgens velen is het antwoord op deze vragen: de stad. De vorm van de stad zoals we deze nu kennen zal veranderen. Met de nieuwe vorm zal ook anders worden nagedacht over de mensen die erin leven, werken en recreëren. Met gewijzigde aandacht voor duurzaamheid, transport, bestuur, betaalbaar wonen en de inrichting en het gebruik van ruimte en land.

Lees meer

Leiderschap in een digitale wereld

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

De écht grote veranderingen die we momenteel waarnemen komen voort uit de voortrazende technologische revolutie en de daarmee gepaard gaande maatschappelijke omwenteling. Hoe maak je als organisatie de omslag van een offline naar een online organisatie? In de leergang Digitaal Leiderschap stond de impact van deze transitie en het daarbij behorende leiderschap centraal. Maar gaat deze leergang nu echt om Digitaal Leiderschap? Of gaat het meer om Leiderschap in een Digitale wereld? Alumna Agnes van Daal vertelt over haar ervaringen met de leergang.

Lees meer

De vooruitgang voor zijn?

Blijf geïnspireerd en altijd op de hoogte! Ontvang regelmatig vernieuwende kennisartikelen, uitnodigingen voor (gratis) inspiratiesessies en relevante updates over onze academische opleidingen.