Kennis & inspiratie

Waarom nieuwsgierige prutsers creatievere ideeën hebben?
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Op zoek naar creatieve ideeën Als je regelmatig voor fikse uitdagingen staat, schiet je snel in de oplossingsmodus. Je gaat ...

Nienke boven over de MBA Innovation & Leadership
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Nienke Boven is Teamleider & HR bij Burgemeester Harmsma School en ronde in 2021 de MBA Innovation & Leadership af. ...

Vernieuwen of transformeren: wat heeft jouw organisatie nodig?
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Iedereen voelt intuïtief aan dat organisatieverandering onontkoombaar is. Om te overleven en om relevant te blijven. Maar hoe precies? Vraagt ...

Inspiratiesessie: Werken met Fractalen in organisatieverandering
Je kunt een organisatiecultuur eigenlijk vrij snel herkennen, als je fractalen leert spotten. Naast het gebruiken van fractalen als ingang ...

Johan Tjalsma over Strategisch Leiderschap
Johan Tjalsma, voorzitter Ondernemingsraad CJIB, volgde de opleiding Strategisch Leiderschap. Hij deelt hoe hij de opleiding bij AOG heeft ervaren. ...

Kiezen is verliezen: de paradoxale spanning verduren?!
Allereerst wat is een paradox? Paradoxen herkennen we als tegenstellingen die keer op keer terugkomen, omdat ze (blijkbaar) onderling verbonden ...

Raymond Nijenhuis over Strategisch Leiderschap
Raymond Nijenhuis werkzaam als locatiedirecteur Lichtenvoorde- VMBO bij Stichting Carmelcollege, volgde de opleiding Strategisch Leiderschap. Hij deelt hoe hij de ...

Koninklijke onderscheiding voor kerndocent René ten Bos
Zoals ieder jaar vindt op de laatste werkdag voor Koningsdag traditioneel de lintjesregen plaats. Het moment waarop veel mensen tegelijk ...

5 vragen aan alumnus Boudewijn Steur, leergang Strategisch Programmamanagement
Programmadirecteur ‘Strategie en Kennis Covid-19’ bij het DG Samenleving en Covid-19 van de Rijksoverheid, Boudewijn Steur heeft deze dagen aan ...

Stappen zetten waar nog niets is
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
In deze tijd van complexe vraagstukken en alomvattende veranderingen kunnen organisaties zich niet veroorloven zich afwachtend op te stellen. De ...