Kennis & inspiratie

Gasunie B.V. kiest AOG School of Management als partner voor incompany leergang ‘Strategic Leadership’
Eind 2014 zijn 14 (inter)nationale medewerkers van Gasunie B.V. gestart met de academische incompany leergang ‘Strategic Leadership’. Deze leergang, die in een jaar afgerond wordt, richt zich op de strategische ambities van Gasunie B.V. en de wijze waarop talentvolle management functionarissen uit de binnen- en buitenlandse organisatie daar een rol in kunnen spelen.

Meesterschap in Adviseren | de vaardigheden voorbij
Paul Kloosterboer, Kerndocent van Meesterschap in Adviseren, geeft een preview uit zijn nieuwe boek over interne advieskracht. Meesterschap in adviseren vergt inzicht in en overzicht op (1) het vakgebied van adviseren (jawel, het is echt een vak!), (2) de context waarin je opereert en (3) de bagage die je zelf meeneemt als persoon.

AOG School of Management feliciteert La Place met het behalen van de Marketing Award 2014
Het is voor het tweede jaar op rij dat de Marketing Awards, een initiatief van het marketingnetwerk Foodservice XS, worden uitgereikt. Onder de twintig inzendingen van dit jaar bevond zich La Place. Het bedrijf La Place, dat de herpositionering van de formule volgens de jury van de verkiezing onderscheidend en consistent heeft aangepakt, is uiteindelijk de trotse winnaar van de Foodservice Marketing Award 2014 geworden. Bart van den Nieuwenhof, CEO van La Place, volgde in 2005 de leergang Merkmanagement. We spraken met hem.
Met talent op koers raken | TamTom talentnavigatie
Talentontwikkeling en Human Resources
Goed inzetten op talentontwikkeling heeft een positief effect op de motivatie van mensen in de organisatie. Persoonlijke ontwikkeling stond altijd al hoog op het lijstje van dominante drijfveren. De laatste jaren zien we steeds meer dat persoonlijke ontwikkeling en vakmanschap leiden tot hoge prestaties en loyaliteit jegens de werkgever. In de praktijk wordt vaak onhandig en onzorgvuldig met talenten omgesprongen met alle gevolgen van dien. Inzetten op talentontwikkeling dient als kleefstof om talent te boeien en de organisatie boeiend te houden voor talenten en de concurrentie voor te blijven.

Digitalisering van het onderwijs
Digitalisering stelt ons vaak voor een aantal lastige vragen. Sluit je je ogen voor de verandering, of ontdek je kansen om vanuit leiderschap de digitalisering te gebruiken om strategisch voordeel te behalen? Loop je achter hypes aan of kun je trends ontdekken en vanuit verwondering nieuwe trends creëren? Is het beangstigend dat er zo’n exponentiële ontwikkeling is ten aanzien van digitalisering of zie je juist kansen? In de leergang Digitaal Leiderschap komen alle aspecten van de digitale revolutie die momenteel gaande is samen.
Alumnibijeenkomst BIG DATA en FM groot succes!
De 16e jaargang van de Masters of Facility Management organiseerde op 11 december 2014 de alumnibijeenkomst met het thema ‘Big Data en FM’. Bekijk hier het verslag en de presentaties van de alumnibijeenkomst.

Deelnemer MSc mengt zich in discussie energiebeleid Groningen
Jan Willem van de Groep, deelnemer aan onze opleiding Master of Science Bedrijfskunde. publiceerde samen met Marcel Heskes, transitiemaker en directeur Squarewise en Jan Rotmans, hoogleraar transitiekunde aan de Erasmus Universiteit eind december 2014 een gedreven opinieartikel in de Volkskrant. AOG School of Management profileert zich met haar nieuwe opleiding Leiderschap in Duurzaamheid ook met het thema duurzaamheid. Daarom delen we onderstaand artikel van deze drie transitiedeskundigen graag integraal met u.

Klantbeleving: bewuste en onbewuste verwachtingspatronen
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Op donderdag 12 februari vindt de 26e editie van het MARUG Marketing Conference met het thema ‘Marketing 2020: A brand new customer journey’ plaats. Daan Noordeloos (Marketing Manager Transavia) is een van de sprekers over klantbeleving. Hij schreef een blog over de bewuste en onbewuste verwachtingspatronen die een rol kunnen spelen bij klantbeleving. Een thema wat ook aan bod komt in de leergang Klantstrateeg.

Managementboek over het volk van de vinders van dingen
Zo’n tien keer per jaar treedt Henk van der Honing op als docent van bij de leergang Bedrijfskunde en Leiderschap van AOG School of Management. Al jaren verzorgt hij het onderdeel leiderschap en leiderschapsontwikkeling: thema’s die hem na aan het hart liggen. Het is dan ook geen wonder dat hij hierover een boek heeft geschreven, samen met co-auteur Marcel Douma, met de intrigerende titel ‘Wij, het volk van de vinders van dingen.’

Authenticiteit, nu echt!
Authenticiteit gaat over echtheid. Authenticiteit gaat over waarheid. Authenticiteit gaat over oorspronkelijkheid. Maar een blik in de supermarkt, leert dat authenticiteit ook over appeltaart en cola gaat. En cursussen beloven je geluk en voorspoed via authenticiteit; je hoeft alleen maar jezelf te zijn. Het is soms even zoeken, maar je wordt wel geholpen.