AOG School of Management

Gisteren zat ik in een panel over neuromarketing tijdens de eerste alumni bijeenkomst van AOG School of Management, waarvan ik de academische leergang Merkmanagement leid. Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op consumentengedrag en marketing.

Lees meer
Door: Andy Mosmans op 18 april 2012
AOG School of Management

Ieder jaar publiceert Interbrand wereldwijd een onderzoek naar de meest waardevolle retailmerken ter wereld en de belangrijkste ontwikkelingen in deze sector: het Best Retail Brands rapport. Toen wij dit onderzoek naar merkwaardering voor het eerst ook op de Nederlandse markt wilden uitvoeren, kwamen wij erachter dat Nederlandse retailers over de breedte te weinig financiële transparantie […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 16 april 2012
AOG School of Management

Onlangs werd de nieuwe identiteit van de internationale koffie- en theetak van Sara Lee bekend gemaakt waarmee het bedrijf later dit jaar zelfstandig de beurs op wil gaan. D.E. Master Blenders 1753. Een hele mond vol voor een bedrijf dat als de beste koffie producent van de wereld gezien wil worden en een brug tussen […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 16 april 2012
AOG School of Management

Toen ik afgelopen week de Wall Street Journal Europe opende, vond ik op pagina één berichten over verbeterde verkoopcijfers in Engeland, een opleving in Q1 in Duitsland en een prognose van de OESO dat verschillende Europese economieën in de tweede helft van 2012 uit kunnen kijken naar een lichte groei. Hoewel wij nu nog niet […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 16 april 2012
AOG School of Management

Friesland Bank, Livera, Albert Heijn, Robeco, Van Lanschot, Nescafé.  Zwier Kroese (60) bouwde aan vooraanstaande merken. Eerst in vaste dienst, maar na het volgen van de leergang Merkmanagement bij AOG School of Management ging hij verder als zelfstandig consultant. Gepassioneerd verhaalt hij over merken.   Aan de muur van zijn kantoor in de Leeuwarder binnenstad hangt een […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 16 april 2012
AOG School of Management

Het zijn onzekere tijden. Niemand weet welke kant het op gaat en over leiderschap, of liever het gebrek daaraan, wordt veel geklaagd. ‘Onze leiders’ vergaderen al weken in het Catshuis over extra miljarden bezuinigingen, het consumentenvertrouwen is historisch laag.   In onzekere tijden bieden merken houvast. Maar dan moet je als merk wel scherp voor […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 16 april 2012
AOG School of Management

‘Er gaat niets boven citymarketing’ siert het omslag van het nieuwste boek van Gert Jan Hospers, dat strak in het zwart-oranje van Marketing Groningen is vormgeven. De bedoeling daarvan is duidelijk: Hospers eert de werken van de Groningers en laat deze praktijkcase voortdurend in het boek terugkeren, als reflectie op de gebezigde marketingtheorieën. Hospers stelt […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 14 april 2012