MBA opleiding Kopstudie MBA Philip Wagner

Om het verschil te kunnen maken, is marktkennis en marketing onontbeerlijk. Maar dat is slechts één kant van het verhaal, betogen Roald Vandepoel en Philip Wagner, kerndocenten van de leergang Business Development en Innovatie. Leiderschap in het realiseren van innovatie en vernieuwing is volgens hen minstens zo belangrijk.   ‘Er zijn fundamentele veranderingen gaande in […]

Lees meer
Door: Philip Wagner op 25 oktober 2012
AOG School of Management

Tijdens de Olympische Spelen in London verscheen de een na de andere atleet met een bepaald soort hippe koptelefoon. Dr. Dre deelde ze gratis uit en sprong zo handig in op de wereldwijde televisie exposure. En dat heeft de verkoop aardig gestimuleerd.   Een klassieker in dit geval is natuurlijk de introductie van de Walkman […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 08 oktober 2012
AOG School of Management

Vandaag is weer het jaarlijkse overzicht met Best Global Brands gepubliceerd door Interbrand. Ten opzichte van vorig jaar is er een aantal interessante verschuivingen. Zo is er het debuut van Facebook en is er binnen de top 10 een opvallende verschuiving van Apple.   Context Tegen de achtergrond van de sterk in transitie zijnde wereld […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 02 oktober 2012
AOG School of Management

Toegegeven, als kersvers alumnus van de leergang Klantstrateeg heb ik lichtelijk de neiging om te denken dat het sturen op klantwaarde te allen tijde belangrijk is. In mijn zoektocht naar praktijkvoorbeelden die het tegendeel bewijzen, kwam ik uit bij Apple. Mijn examenstelling luidde dan ook: ‘Apple bewijst, dat het negeren van klantwensen weldegelijk winstgevend kan […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 26 september 2012
AOG School of Management

Het centraal stellen van de (potentiële) klant is een actueel thema. In diverse media wordt het onderwerp behandeld. Maar waar staat dat ‘’klant centraal” nu daadwerkelijk voor? Welke inzichten spelen een rol? En hoe slaag je er in de klant daadwerkelijk centraal te stellen?   Tijdens een proefcollege en de examens van de eerste editie […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 20 september 2012
AOG School of Management

Het Vijf krachten model van Porter (1) is een hulpmiddel dat is ontwikkeld om de analyse van de aantrekkelijkheid van een bedrijfstak te kunnen maken. Maar customer engagement en customer loyalty zetten het Vijf krachtenmodel van Porter in een ander perspectief. Deze stelling bracht Marc Luttikhuis in tijdens zijn examen Klantstrateeg.   De belangrijkste onderliggende […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 16 september 2012
AOG School of Management

De ‘klant centraal’, ‘authenticiteit’ en social media. Dat zijn de prioriteiten van marketeers in 2012, meldt adviesbureau Berenschot op basis van onderzoek. Klinkt goed, zul je zeggen. Wie verder leest, krabt zich fronsend achter de oren. De marketingprofessionals blijken social media vooral te willen inzetten als zendkanaal. Bovendien blijkt de keuze voor dit middel vaak voort […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 04 september 2012
AOG_school_of_management

Kerndocent Marco de Witte van de leergang Verandermanagement kan bevlogen verhalen over zijn passie. In de bijgevoegde column relativeert hij zijn eigen vakgebied. ‘Het idee dat veranderaars bewust kunnen ingrijpen om de werkelijkheid ‘naar hun hand te zetten’ staat stevig ter discussie. En terecht! Het fundament onder verandermanagement als een maakbare organisatorische werkelijkheid is dringend […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 01 september 2012
AOG School of Management

Gisteren culmineerde de landelijk bekende kolonicio-actie van SC Veendam in een bijna uitverkochte Langeleegte. Het was het voorlopige sluitstuk van een reddings- én rebrandingscampagne, die Veendam toekomst moet geven als cultclub.   Na jarenlang aanmodderen met bijna-faillissementen in de krochten van het betaalde voetbal moest het anders. Dat beseften de bestuurders van BV Veendam maar […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 21 augustus 2012
AOG School of Management

Na zijn historische gouden medaille op rek is Epke Zonderland een wereldmerk geworden. Hij was natuurlijk al een bekende Nederlander. Maar zijn status is nu in één klap veranderd van lokaal naar wereldmerk. Epke heeft de juiste uitstraling, een goed verhaal en een imago waar merken zich graag mee willen afficheren. Het is bijzonder om […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 08 augustus 2012