AOG School of Management

Kloof tussen duurzame prestaties en percepties van leidende merken versmalt   Afgelopen dinsdag hebben wij voor de tweede keer op rij met Deloitte de wereldwijde ranglijst van de ‘Interbrand Best Global Green Brands’ gepubliceerd. Toyota bleek net als vorig jaar de nummer in 1 in de lijst. In deze ranglijst vergelijken wij de publieke perceptie […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 20 juli 2012
AOG School of Management

De workshop Personal Branding en Netwerken ging als een trein. De deelnemers snapten dat het woord branding wellicht wat verwarrend kan werken, vooral als dat bij jou een nare bijsmaak van kunstmatigheid oproept.    Maar, realiseerden de (bijna) afstuderende studenten zich, anno 2012 geldt dat je pas een geloofwaardig verhaal kunt vertellen, als de binnenkant […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 05 juli 2012
AOG School of Management

Talloze aanbieders met nog meer verschillende producten overspoelen de markt. Dit maakt het voor organisaties complexer dan ooit om puur hét verschil te maken. Met deze aftrap begon de bijdrage van dr. Roland van der Vorst aan de 33ste editie van de leergang Merkmanagement.   Daarom loont juist nu een investering in het merk. Maar […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 26 juni 2012
AOG School of Management

Bestaande retailers staan onder druk. Niet alleen vanwege de economische omstandigheden en het achterblijven van consumentenbestedingen. Internet heeft gezorgd voor een explosieve toename van de concurrentie. Van alle kanten komt het gevaar: pure e-tailers, buitenlandse toetreders, fabrikanten en parallelimport door de consumenten zelf. De oplossing is cross channel, dé next step in multi channel. Het […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 12 juni 2012
AOG School of Management

7.500 marketing en communicatieprofessionals ontmoeten elkaar op MARCOM12 in de Amsterdam RAI. Om inspiratie en kennis op te doen, maar vooral ook om te delen! Ontmoet nieuwe zakenpartners en relaties. MARCOM12 is ‘the playground for professionals‘ met een veelzijdig aanbod van exposanten, seminars, nationale en internationale topsprekers én betrokken bezoekers.        

Lees meer
Door: AOG School of Management op 05 juni 2012
AOG School of Management

Een sterk merk werkt. En dat is ook wetenschappelijk bewezen. Een sterk merk loont in alle opzichten, zo blijkt uit een recente studie van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).   In de publicatie ‘Merkoriëntatie als Succesrecept’ wordt op basis van onderzoek onder de 500 grootste Nederlandse bedrijven klip en klaar uit de doeken […]

Lees meer
Door: Andy Mosmans op 04 juni 2012
AOG School of Management

Bijna de helft van de top-100 merken hebben het afgelopen jaar waarde verloren, blijkens het jaarlijkse BrandZ-onderzoek van Millward Brown. Apple is daarop een uitzondering, het merk is wederom verklaard tot meest waardevolle ter wereld.   De waarde van Apple steeg volgens het onderzoek met 19% naar 183 miljard dollar. Facebook is de snelste stijger, […]

Lees meer
Door: AOG School of Management op 01 juni 2012
AOG School of Management

Sinds de financiële crisis is duidelijk dat banken hun klanten weer meer centraal moeten zetten. In opdracht van de Monitoring Commissie Code Banken publiceert marketing hoogleraar Peter Verhoef van de Rijksuniversiteit Groningen, tevens kerndocent van de leergang Klantstrateeg, een openbaar wetenschappelijk artikel met aanbevelingen. Waarom is de klant centraal stellen zo belangrijk en hoe kunnen […]

Lees meer
Door: Peter Verhoef op 16 mei 2012