Kennis & inspiratie

YouBeDo en AOG gaan samenwerken
Dit jaar vierde AOG School of Management haar 30-jarig bestaan. Een rijke geschiedenis, die automatisch ook leidt tot de vragen: ...

Waarom leiderschap net als liefde niet onderwezen kan worden
Leiderschap is een van de meest beschreven en tegelijk een van de minst begrepen onderwerpen in de managementliteratuur. Van de ...

Werknemers zijn verslaafd
Werknemers hebben voortdurend te maken met grote en kleine veranderingen op het werk, of het nu gaat om het werken ...

Blijf je verwonderen en ontwikkelen
Matthew de Vette is Head of HR & Labour Relations van Arthur Daniels Midland Company (ADM), een internationaal voedselverwerkende en ...

Leiders van nu en leiders van de toekomst
Op 22 oktober zetten AOG School of Management en studentenorganisatie AIESEC hun handtekening onder de samenwerkingsovereenkomst. Een samenwerking die is ...

Masterclass Professionele Identiteit, nieuw in ons portfolio
Vakgebieden en functies zijn de afgelopen jaren vele malen complexer geworden door technologische en maatschappelijke ontwikkelingen. Deze tijd vraagt om ...

Voel jij je op je gemak bij jezelf?
Herschrijf je eigen software door persoonlijk leiderschap “In deze tijd kun je als leider niet meer om jezelf heen. Dat ...

Inspiratie om anders te denken en te doen
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Gerald Molenveld, General Manager bij VB-Airsuspension B.V. (VBA), neemt dit najaar zijn diploma voor Innovatie en Business Development in ontvangst. ...

Podcast: de essentie van veranderen in organisaties
(Bron: Tjipcast, 2019) “Wat is de essentie van veranderen in organisaties?” Marco de Witte, kerndocent Verandermanagement, was te gast in ...

AOG traject heeft mij intellectueel geprikkeld en uitgedaagd
Leon Abbink deelt zijn ervaring als deelnemer aan het Incompany programma Onderwijskundig Leiderschap “We hebben met z’n allen dezelfde route gevolgd en onderweg een gemeenschappelijke taal geleerd. Onze vakgebieden zijn vaak verschillend, maar wat ons verbindt is dat we allemaal willen dat ons onderwijs actueel blijft. Ik was altijd zo’n havo jongen die wilde doen. Maar dit traject heeft me toch getriggerd, waardoor ik de kans heb gegrepen om mijn master te behalen.”