Kennis & inspiratie

‘Van zelf de gaten vullen naar de goede vragen stellen’ – Interview Mieke de Lange, Alumna Meesterschap in Adviseren
Mieke de Lange maakte binnen het sociaal domein de overstap van een uitvoerende rol naar een adviesfunctie bij een kleine ...

‘Zonder ankerpunt ben je een kameleon die geen eigen kleur heeft.’ – Interview met Lenette Schuijt, organisatiekundige en programmaleider
In dit artikel neemt organisatiedeskundige Lenette Schuijt ons mee in haar eigen zoektocht naar haar eigen stem en koers. Hoe ...

In gesprek met Kim Weidemann en Marco van der Zwaard over Leiderschap in Onderwijsbestuur
Marco is Algemeen Directeur van de Hervormde Schoolvereniging Nijkerk, Kim is op dit moment directeur van een basisschool en begint ...

Nieuw managementteam gaat van start bij AOG School of Management
Met ingang van 1 september a.s. heeft AOG School of Management een nieuw management. Irene Louwrier zal vanaf die datum ...

In gesprek met Alumnus Jurgen Grobbée ‘Leiderschap gaat er de komende jaren anders uit zien’.
Jurgen Grobbée is Regiodirecteur van het Alfa-college Groningen. Op deze prachtige MBO-locatie aan de Boumaboulevard, bij het stadion van FC ...

Sjoerd Scholte over Psychologie in Organisaties
Sjoerd Scholte is Commercieel Directeur bij Kruitbosch, een familiebedrijf dat we allemaal kennen van de trendy Cortina fietsen die ze ...

Interview Thea over Leiderschap bij Digitale Transformaties
Thea de Boer is Manager Wonen en Zorg bij Zorggroep Oude en Nieuwe Land. Daar is ze sinds kort verantwoordelijk ...

AOG Boekenclub interview met Marieke van Voorn
AOG alumnus Marieke van Voorn onderzoekt hoe je ‘zieke’ bedrijven en organisaties kunt genezen in haar boek ‘Heel de organisatie.’ ...

Programmamanager Jürgen Wander: ‘Doen wat werkt in een weerbarstige werkelijkheid’
Als cultureel antropoloog leerde Jürgen Wander (40) door de bril van een ander naar de wereld te kijken. Hij ziet ...
Interview Jeroen van Deel – Filosofie in organisaties
‘Het is de taak van hoger onderwijsinstellingen om hun studenten te leren om zich kritisch te verhouden tot ideologische paradigma’s ...