Docent

Jelle Bouma is ondernemer en wetenschapper. Als ondernemer is hij eigenaar van financiële, vastgoed en ict gerelateerde bedrijven. Als wetenschapper is hij gepromoveerd tot dr. in de economie en in de bedrijfskunde op grond van zijn baanbrekende antwoorden op de kernvraag: waarom slagen of falen organisatieveranderingen? Daarvoor was hij onder meer als docent verbonden aan het Center for Professional Education St. Charles in Chicago en heeft hij gestudeerd aan de University of California at Los Angeles (UCLA).
Kennisartikelen van dr. Jelle Bouma
Heb jij dat weleens?
Innovatie, Marketing en OndernemerschapDat je bij meer klanten de juiste snaar zou willen raken, maar ondanks vele inspanningen en evenzovele likes bereik je géén verbeterende klantrelaties of omzetcijfers… Hoe kan dat? Jelle Bouma schreef hierover een blog.
Klik met de klant – een interview met Jelle Bouma
Innovatie, Marketing en OndernemerschapHoe succesvol ben ik eigenlijk? Die vraag zette Jelle Bouma tijdens een borrel met collega’s ertoe om een draai aan zijn loopbaan te geven. Als consultant had hij al veel organisatieveranderingen in gang gezet en hij vroeg zich af wanneer dergelijke veranderingen echt aanslaan. Zijn conclusie: mensen maken het verschil. Hij promoveerde op dit thema en gebruikt zijn ervaringen en kennis tijdens de leergang Klantstrateeg, waarvan hij samen met Peter Verhoef de kerndocent is. Lees hier het hele interview met Jelle Bouma.
Wil jij ook meer impact op klanten (en je manager)?
Innovatie, Marketing en OndernemerschapStel, dat bedrijven precies zouden weten wat elke klant wenst. Dan zouden ze daarop kunnen inspelen met persoonlijke aanbiedingen. Zonder opdringerigheid, want wie de klant tegen zich in het harnas jaagt verliest marktaandeel. Nooit meer reclames waarop ik als consument niet zit te wachten. Altijd relevante boodschappen van meerdere leveranciers die mogen worden vergeleken op een zelf gewenst moment. Voor bedrijven is dit ook aanlokkelijk, want het bespaart reclamekosten bij kijkers die nooit kopen.
Stopt sales spiralen!?
Innovatie, Marketing en OndernemerschapDe kredietcrisis is het dieptepunt voorbij, volgens optimistische deskundigen en voorzichtige marktcijfers. Bij zo’n opbouwfase hoort de strategische focusverschuiving van …