Bepaalt Big Data ons leven? Is het een hype of de oplossing voor veel uitdagingen van de toekomst? Het lijkt erop dat steeds meer organisaties zich bewust worden van het belang van Big Data, maar tegelijk rijzen er vragen. Waar beginnen we, welke invloed gaat dit hebben op onze bedrijfsvoering en hoe ver mogen en willen we hierin gaan?

Kunstmatige Intelligentie, algoritmes, analytics; als we het moeten geloven ligt hier de sleutel tot succes. Tegelijkertijd horen we steeds meer kritische geluiden, nu steeds vaker kunstmatige intelligentie wordt ingezet om ons te beïnvloeden.

Destination Future | Het alwetende algoritme

Op donderdag 15 juni aanstaande duiken we dieper in de wereld van slimme algoritmes en voorspellende analytics. Want hoeveel invloed kunt u eigenlijk uitoefenen op de mensen door het inzetten van slimme technologie? Bepalen algoritmen straks ons leven, of nu al? Een goed voorbeeld hiervan zijn learning analytics. Door het goed inzetten van deze technologie kan het leren worden gepersonaliseerd en de lerende mogelijk worden beïnvloed.

Key-notes:

  • Geert-Jan de Koning (senior technical sales manager, IBM) is samen met zijn team van software technische specialisten verantwoordelijk voor de oplossingskwaliteit van voorstellen aan klanten van IBM Analytics, Watson en Cloud. Hij neemt ons mee in de ontwikkelingen van de huidige technologie en kunstmatige intelligentie.
  • Dr. Walter Limpens (Neurensics) is founding partner bij Neuromarketing onderzoeksbureau Neurensics, en onderzoekt dagelijks wat de invloed van communicatie is op ons brein. Hij vertelt ons over de beïnvloedbaarheid van ons brein.

Paneldiscussie

Het gebruik van analytics en big data lijkt veel te kunnen bieden. Tegelijk ontstaan er ook vragen. Van wie is de data? Mogen we alles zomaar analyseren en vervolgens gebruiken? Hoe ver willen we gaan? Tijdens een panneldiscussie willen we dieper op ingaan op privacy, ethiek en het praktijkvoorbeeld van Learning Analytics. U kunt dan uw vragen afvuren op een aantal experts.

Na afloop

  • bent u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van algoritmen, kunstmatige intelligentie en data analyse.
  • kunt u de vertaling maken naar de impact van Big Data en analytics op uw praktijk. Een nuttig voorbeeld hierbij is Learning Analytics.
  • stelt u de juiste vragen over privacy en ethiek om de discussie binnen uw organisatie op gang te brengen.

Waar en wanneer?

Datum:   donderdag 15 juni
Tijd:        13:00 – 18:00 uur
Locatie:  IBM Watson, Amsterdam

Aanmelden

De kosten voor dit evenement bedragen € 89. Deelnemers en alumni van AOG School of Management en ook MOOC-leden kunnen tegen een gereduceerd aan het event deelnemen. Meld u hier direct aan.