Misschien is het je opgevallen in de landelijke dagbladen of op social media: AOG School of Management heeft een nieuw “gezicht”. De pay-off ‘Verder denken’ paste ons nog steeds als een goed zittende jas, maar kon wel een opfrisbeurt gebruiken.

Zijn wij dan ook veranderd? “Natuurlijk, dat is onafwendbaar.” We leven in een tijd van grote turbulentie, onzekerheid en onvoorspelbaarheid. We zien dat bestaande systemen beginnen te haperen en dat we als samenleving steeds vaker op zoek moeten naar nieuwe perspectieven om actuele vraagstukken aan te kunnen pakken.

Oplossingen, die je niet langer vindt in het fundament van bestaande systemen. Als management school zijn wij nog steeds overtuigd van de waarde van ‘afstand nemen’ van de dagelijkse praktijk en  met een ‘academische blik’ steeds complexer wordende vraagstukken te bekijken. Maar bij het denken, hoort wat ons betreft, meer dan ooit, ook het doen. Dan heb je nieuwsgierigheid nodig om verder te kijken dan de stip op de horizon en moed om je eigen visie te vormen en daarin voor te gaan. Want: als je jouw organisatie relevant wilt houden naar de toekomst, moet je de vooruitgang voor willen zijn.

Annelieke

0 antwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *