AOG School of Management feliciteert La Place met het behalen van de Marketing Award 2014

Het is voor het tweede jaar op rij dat de Marketing Awards, een initiatief van het marketingnetwerk Foodservice XS, worden uitgereikt. Onder de twintig inzendingen van dit jaar bevond zich La Place. Het bedrijf La Place, dat de herpositionering van de formule volgens de jury van de verkiezing onderscheidend en consistent heeft aangepakt, is uiteindelijk de trotse winnaar van de Foodservice Marketing Award 2014 geworden. Bart van den Nieuwenhof, CEO van La Place, volgde in 2005 de leergang Merkmanagement. We spraken kort met hem.

Rebranding van La Place

Een jaar geleden heeft La Place zich ge-herpositioneerd. La Place is van oorsprong een sterk op het product gerichte organisatie geweest. ‘Niet verwonderlijk dat we t.a.v. onze producten ook een onnavolgbare voorsprong hebben gerealiseerd.” aldus Bart. “De afgelopen jaren werd ons meer dan duidelijk dat de waarden van La Place (100% natuurlijke producten (geen niet natuurlijke additieven), dagverse bereiding en in huis gemaakt) niet bleven hangen bij onze gasten. Door de herpositionering hebben wij deze waarden beter onder het voetlicht gebracht. We menen zo de loyaliteit jegens ons merk verder te versterken. Van “je proeft ’t (product)”, naar “Houd van natuurlijk (la Place maakt het mogelijk te houden van wat goed voor je is)”.”

Merkmanagement en de rebranding van La Place

In jaar 2005 heeft Bart van den Nieuwenhof met goed gevolg de leergang Merkmanagement afgerond bij AOG School of Management. In deze leergang staan onderwerpen als branding en rebranding centraal. Op de vraag in hoeverre de leergang heeft bijgedragen aan het inzetten en doorvoeren van de rebranding van La Place, kan Bart kort zijn: “De opleiding merkmanagement heeft mij enorm geholpen. Niet alleen voor wat betreft deze case overigens. Het heeft mij gevormd in de wijze waarop ik continu nadenk over de betekenis die wij als bedrijf willen hebben en de waarden die we daarbij hoog in het vaandel houden. Intern naar onze mensen, en natuurlijk extern naar onze gasten.”

Wilt u weten of de opleiding Merkmanagement iets voor u is? Download hier de brochure.

 

Op de hoogte gehouden worden?

Elke maand sturen we nieuw gepubliceerde kennisartikelen en houden we je op de hoogte van (gratis) inspiratiesessies en relevante informatie over onze academische opleidingen.