De vooruitgang voor zijn.

Blog

40 edities Arbeidsvreugde met Kees Kouwenhoven

Kees Kouwenhoven, docent in HR-Strateeg

Kees Kouwenhoven, docent in HR-Strateeg

Dit jaar vieren we dat Kees Kouwenhoven al 40 edities verbonden is aan de academische opleiding HR-Strateeg. Thema van zijn bijdrage is ‘Arbeidsvreugde’. Zijn bijdrage wordt altijd zeer gewaardeerd door deelnemers van HR-Strateeg.

“Arbeidsvreugde is een werkwoord. Het ontstaat alleen als mensen er mee aan de slag gaan. Daartoe zijn de benodigde instrumenten en de achterliggende visie beschikbaar.

Aan het thema arbeidsvreugde werk ik sinds 1998. Met klanten, deelnemers en collega’s heb ik in de dagelijkse praktijk veel geleerd. In samenwerking met de Vrije Universiteit is wetenschappelijk onderzoek gedaan. Alle leerervaringen heb ik omgezet in praktische instrumenten ondersteund door een krachtige filosofie over arbeidsvreugde.

Wat je aan arbeidsvreugde hebt? Dat is inmiddels voor honderden mensen duidelijk geworden. Het gedachtegoed arbeidsvreugde wijst de weg naar ‘werken met plezier en goed presteren’. Dit geldt zowel voor individuen als voor teams en hele organisaties.”

Vorige week mochten collega’s van AOG School of Management zelf ervaren hoe inspirerend een college van Kees Kouwenhoven was. De groep ging aan de slag met de Zeven Bronnen van Arbeidsvreugde en heeft concrete acties geformuleerd om de arbeidsvreugde te verhogen. We bedanken Kees voor de leerzame middag!

Ir. Kees Kouwenhoven is zelfstandig ondernemer en een zeer ervaren consultant en coach. Hij is docent aan vooraanstaande opleidingsinstituten. Zijn adviesterreinen zijn onder meer strategisch personeelsmanagement en het ontwikkelen van Arbeidsvreugde voor individuen, teams en hele organisaties. Hij is auteur van ruim 30 publicaties. Bij AOG School of Management doceert hij in de leergang HR-Strateeg.

Op de hoogte gehouden worden?

Elke maand sturen we nieuw gepubliceerde kennisartikelen, houden we je op de hoogte van nieuwe opleidingen en geven we af en toe korting op evenementen.