Big Data, Analytics en de toekomst van leren

Thema: Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Bepaalt Big Data ons leven? Is het een hype of de oplossing voor veel uitdagingen van de toekomst? Het lijkt erop dat steeds meer organisaties zich bewust worden van het belang van Big Data, maar tegelijk rijzen er vragen. Waar beginnen we, welke invloed gaat dit hebben op onze bedrijfsvoering en hoe ver mogen en willen we hierin gaan? In het e-book “Big Data, Analytics en de toekomst van leren” gaan we in op bovenstaande vragen en koppelen dit aan de toekomst van leren en Learning Analytics. Onderwerpen als privacy paradox en het evenwicht tussen nut en wet komen aan bod.

Het e-book is gebaseerd op de MOOC | Toekomstgericht leren met Data en het evenement Destination Future | Het alwetende Algoritme. In de MOOC, die liep van maart 2017 tot april 2017, werden de deelnemers meegenomen in wat digitalisering voor de toekomst van leren betekent. Daarnaast gingen we in op hoe je binnen je organisatie met data inzichtelijk maakt wat en hoe er wordt geleerd. In vier weken passeerden veel onderwerpen de revue, waaronder de toekomst van leren, big data, learning analytics, social learning en gepersonaliseerd leren.

Tijdens het evenement Destination Future is veel gesproken over Big Data en Analytics. Hoe ver mogen en kunnen we daarin gaan? En wat kunnen we leren van de praktijk van Learning Analytics? Vragen waar ook wij als AOG School of Management graag over verder denken. In dit e-book delen we de belangrijkste inzichten en visies die uit de MOOC en het event zijn voortgekomen.

Download gratis het e-book: 'Big Data, Analytics en de toekomst van leren'

Download het e-book