Als meisje wilde ze al piloot worden, al had ze voorafgaand aan de opleiding nog nooit gevlogen. Die droom maakte ze waar en zo werd Jolanda Stevens in 1996 piloot bij de KLM. Naast haar vlieguren, aanvankelijk over de hele wereld, tegenwoordig binnen Europa, gaf ze instructie in de simulator, gaf ze leiding en voerde ze allerlei projecten uit. Op zoek naar meer verdieping meldde ze zich aan voor de leergang Talent en Organisatieontwikkeling van AOG School of Management. Met haar diploma in de hand weet ze dat ze nog lang niet is uitgeleerd: “Als je iets gaat leren, kom je er pas achter hoe weinig je weet.”

Lees meer
Door: AOG School of Management op 24 oktober 2017
Dr. Michiel Schoemaker, kerndocent Talent en Organisatieontwikkeling

De moderne organisatie is een netwerkorganisatie. Steeds meer mensen werken in organisaties die flexibel zijn. Snel en creatief reageren op vragen uit de markt, op veranderende eisen en wensen van klanten is het motto geworden. Daardoor zijn de structuren van veel organisaties de laatste decennia veranderd en vragen organisaties van medewerkers meer flexibiliteit. Organiseren met talenten van medewerkers staat centraal. Lees het blog van Michiel Schoemaker over de opkomst van communities.

Lees meer
Door: Michiel Schoemaker op 01 juni 2017
Demotie-Richard-Jongsma-Demotieverhalen

Na afronding van het afstudeertraject voor het Flexibel Academisch Masterprogramma bij AOG School of Management schreef Richard Jongsma het boek Demotieverhalen – Er was eens/oneens… Het is een spannende combinatie van een autobiografie en wetenschappelijke bevindingen over demotie.

Lees meer
Door: AOG School of Management op 22 mei 2017
Lars Doyer

De afgelopen tijd zijn er een aantal nieuwe publicaties verschenen over de ontwikkelingen van organisaties, werk en ook over de rol van HR. MR. Lars Doyer, als docent verbonden aan het programma Visie op Werk & HR, schrijft in dit blog over één van de publicaties die hem het meest aanspreekt: ‘Reinventing organisations’ van Frederic Laloux.

Lees meer
Door: AOG School of Management op 08 februari 2017
Dr. Hans Junggeburt, kerndocent HR-Strateeg

Zelden zijn de eisen die aan HRM gesteld worden zo divers en ‘dwingend’ geweest als nu. Kon HRM in het verleden nog beoefend worden door professionals die, meer dan de gemiddelde manager, ‘verstand had van mensen’; deze tijd is nu wel echt voorbij. Waar gaan we naartoe en wat vraag dit van u als HRM professional?

Lees meer
Door: AOG School of Management op 27 januari 2017
Dr. Hans Junggeburt, kerndocent HR-Strateeg

Jarenlang is de opleiding HR-Strateeg van AOG School of Management het werkgebied geweest van kerndocent prof. dr. Rob Vinke. Dit voorjaar neemt prof. dr. Hans Junggeburt het stokje van hem over. Hij verheugt zich erop om dit voorjaar een nieuwe editie van de leergang te starten. In dit blog neemt hij u graag mee in zijn visie op de HR-manager van de toekomst.

Lees meer
Door: Hans Junggeburt op 16 december 2016

Uitzonderlijke prestaties op het gebied van sport, wetenschap of kunsten fascineren. Maar hoe komt het dat iemand, bijvoorbeeld, een unieke prestatie op de evenwichtsbalk levert, een land of onderneming uit een crisis redt, of een universitaire studie op 14-jarige leeftijd afrondt? Hebben deze mensen een aangeboren talent? En welke rol speelt mentoring in talentontwikkeling?

Lees meer
Door: AOG School of Management op 18 augustus 2016

Voor de leergang Talent en Organisatieontwikkeling stelde alumnus Paul Schrijver een document op waarin hij zijn visie geeft op de relatie tussen het presteren van organisaties en het menselijk handelen in die organisaties. In die relatie gaan in zijn ogen dingen mis, er is ruimte voor verbetering. Lees in dit blog een samenvatting van zijn visiedocument, waarin uiteengezet is hoe het anders kan en wat daarvoor nodig is.

Lees meer
Door: AOG School of Management op 30 juni 2016

AOG School of Management gaat in het voorjaar 2017 een programma aanbieden dat als doel heeft om stil te staan bij de kracht van het denken. Denken als instrument, als noodzakelijk instrument van het handelen. Dat betekent dat denken niet op zichzelf wordt beschouwd, maar als noodzakelijke, primaire activiteit dat aan de expressie ervan voorafgaat. Ter verduidelijking: het programma zal bestaan uit drie delen, namelijk het denken, het schrijven en het spreken. Schrijven en spreken vormen de expressie waaraan denken vooraf gaat. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Door: AOG School of Management op 21 juni 2016