Kennis & inspiratie
Terugblik HR on the Move: Geluk op het werk als heilige graal
Op donderdag 12 november werd in samenwerking met USG People in Almere het seminar HR on the Move georganiseerd. De deelnemers werden meegenomen in de wereld van geluk. De rol van HR werd centraal gesteld en vanuit een theoretisch kader gaven diverse inspirerende sprekers antwoord op de vraag wat geluk en mindfulness kan betekenen voor organisaties.
Participatie en de burn-out burger
‘Gij zult participeren’. Dit gebod wordt niet als zodanig expliciet uitgesproken door het kabinet maar gelet op alle overheidsmaatregelen van de afgelopen jaren heeft het er op zijn minst alle schijn van. Tijdens het drukbezochte 4e overheidsevent van AOG School of Management met de titel ‘Midden in de samenleving’ wordt na de decentralisaties in de publieke sector per 1 januari 2015 een tussenstand opgenomen.
Het gedachtegoed van Merkmanagement succesvol toegepast bij Qmusic
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
In 2011 volgde Robert Bernink de leergang Merkmanagement. Via een mooie carrière bij Heineken en Vrumona belandde hij eind 2011 bij Qmusic op de stoel van Marketing Directeur. Op dat moment zat hij midden in de opleiding. Wij vroegen Robert hoe hij deze transitie heeft ervaren en hoe hij nu terugkijkt op de opleiding.
Wat u moet weten over klantmigratie naar digitale kanalen
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Het migreren van klanten kan een pijnlijk proces zijn, maar de negatieve gevolgen kunnen verzacht of geëlimineerd worden. Vaak hebben organisaties hier verschillende strategieën voor. In het artikel ‘What you need to know when migrating your customers to digital channels’ geeft, kerndocent van de leergang Klantstrateeg, samen met co-auteur Debra Trample en Umut Konuş drie voorbeelden van de verschillende strategieën die organisaties vaak gebruiken voor het migreren van klanten naar de digitale kanalen.
Terugblik webinar ‘Leiderschap bij Digitale Transformaties’
Op donderdagmiddag 8 oktober was Marco Derksen, initiator achter Marketingfacts en kerndocent van de leergang Digitaal Leiderschap, onze gast in het webinar ‘Leiderschap bij Digitale Transformaties’. Hij nam ons hierin mee in de stappen die we daar in kunnen zetten. Hierbij een korte terugblik op ons allereerste webinar.
Terugblik Destination: Future
Op donderdag 8 oktober opende De Heiligenberg in Leusden haar poorten voor Destination: Future; Strategie en Marketing bij Digitale Transformaties. Tijdens een enerverende ochtend namen inspirerende docenten de deelnemers mee de materie in.
Disruptieve kijk op business development en innovatie
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Wat organisaties die zich willen onderscheiden met ‘indrukwekkende klantervaringen’ daarvan kunnen leren, laat het nieuwe boek "De Business Compositie" van dienstenmarketingexpert en AOG-docent Floris Hurts zien. In De Business Compositie maakt hij een gedachtenprikkelende vergelijking tussen de wereld van de muziek en die van bedrijven en instellingen.
Waarom gokken als er scenariodenken bestaat?
Met het beantwoorden van die vraag zou je, weet ik nu, een heel boek kunnen vullen; in mijn boek “Futuring, de kunst van het anticiperen; toekomstbestendig strategisch denken” is er slechts één (lang) hoofdstuk aan gewijd. Dat is voor een blog ongeschikt; hier dus een beknopte samenvatting en wat overwegingen. En dat vanuit twee invalshoeken: waarom – en ook hoezo - gokken? En wat is scenariodenken wel en niet?
De ontmoeting met Peter Verhoef en Frans Woelders over klantbelang
Innovatie, Marketing en Ondernemerschap
Banken boeken gestaag vooruitgang bij het centraal stellen van de klant. Peter Verhoef (hoogleraar Marketing, Rijksuniversiteit Groningen) en Frans Woelders (Algemeen Directeur Retail ABN AMRO) in gesprek over de vorderingen die de sector maakt.
Mindfulness op de werkvloer
Talentontwikkeling en Human Resources
In de moderne samenleving zijn ontzettend veel prikkels. Op weg naar je werk moet je uitkijken dat je niet word overreden door auto’s en brommers, op het werk zelf wordt je voortdurend blootgesteld aan ringelende telefoons, collega’s die je storen, oneindig veel e-mails en moet je dringen om nog op een tijd een broodje bij de kantine weg te kunnen kapen. Het zijn misschien allemaal kleine dingetjes, maar ze zorgen er wel voor dat je innerlijke alarmsysteem continue afgaat en misschien wel constant in hoogste staat van paraatheid verkeert. Gebeurt er dan nog iets onverwachts – een deadline wordt bijvoorbeeld onverwachts naar voren gehaald – dan schiet je al snel in de stress. Het innerlijke alarmsysteem staat zo gevoelig afgesteld omdat het menselijk brein zich heeft ontwikkeld in een tijd waarin er veel minder prikkels waren. Onze antieke hersenen zijn dus niet op ingesteld op zoveel prikkels en dus gaat voortdurend het alarmsysteem af.