Kennis is overal online te vinden; vaak kleine stukjes informatie, die wanneer ze gecombineerd worden nog meer waarde kunnen hebben. Maar hoe vind je deze content en waar? De afgelopen jaren is de MOOC in opkomst. Een MOOC is een Massive Open Online Course, waar je laagdrempelig kennis op kunt doen en vooral erg gemakkelijk, namelijk vanachter je eigen PC. Grote internationale onderwijsinstellingen zoals Harvard, Stanford en Yale bieden al langer op deze manier vrij te volgen onderwijs aan. Het volgen van een MOOC is gratis en kan waar, wanneer en op hét moment dat de deelnemer zelf het beste uitkomt. De aangeboden informatie is vrij toegankelijk voor iedereen die zich wil bekwamen in een bepaald onderwerp. MOOC

In een MOOC worden online op een platform content, leerobjecten, aangeboden over een bepaald afgebakend onderwerp. Deze leerobjecten kunnen verschillende vormen hebben, bijvoorbeeld blogs, video, artikelen, etc. Het woord ‘massive’ in MOOC houdt in dat er geen limiet is op het aantal deelnemers die zich voor een MOOC kunnen aanmelden. De MOOC’s van eerder genoemde grote internationale onderwijsinstellingen hebben vaak duizenden deelnemers over de hele wereld.

Op 14 december gaat AOG School of Management van start met de (eerste) MOOC over het thema: Robotisering en de toekomst van werk. Deelnemers krijgen bronnen aangeboden om na te denken over onderwerpen zoals: digitalisering, robotisering, de mogelijkheden van ‘internet of things’ en welke effecten deze op de toekomst van werk hebben.
De MOOC wordt aangeboden via het innovatieve leerplatform Curatr, dat is gebaseerd op social learning, content curation en gamification. Dit houdt in dat naast het kunnen bekijken van de verschillende aangeboden leerobjecten, ook centraal staat om met de overige deelnemers het gesprek aan te gaan over het (deel)onderwerp en zo ook weer van elkaar te kunnen leren; social learning.

Door de discussie aan te gaan, wordt de deelnemer uitgedaagd zijn eigen visie te ontwikkelen op het onderwerp. Iets wat goed aansluit bij de visie van AOG School of Management. Tijdens onze leergangen worden deelnemers uitgedaagd om in gesprek te gaan met de (kern)docenten en mededeelnemers. Op basis van deze input ontwikkelen de deelnemers een eigen visie. Dit doen de deelnemers door net even verder te kijken en open te staan voor andere zienswijzen; Het Verder Denken.

Wilt u onderdeel zijn van deze MOOC waarmee AOG School of Management u meeneemt in een actueel onderwerp, en mee discussiëren om uw visie over deze technologische veranderingen te verbreden? Meld u dan hier alvast aan.

Meer weten over MOOC’s? Klik hieronder op de video:

 

0 antwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *