Kennis & inspiratie

Het merk in tijden van overvloed

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Talloze aanbieders met nog meer verschillende producten overspoelen de markt. Dit maakt het voor organisaties complexer dan ooit om puur ...

Lees meer

Nederlandse werknemers hechten aan opleidingsmogelijkheden

Nieuws

De mogelijkheid om opleidingen te volgen is voor 66 procent van de Nederlandse werknemers zeer belangrijk. Nog eens 31 procent ...

Lees meer

Cross channel: dé hit van 2012

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Bestaande retailers staan onder druk. Niet alleen vanwege de economische omstandigheden en het achterblijven van consumentenbestedingen. Internet heeft gezorgd voor ...

Lees meer

De 10 ijkpunten van een sterk merk

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Een sterk merk werkt. En dat is ook wetenschappelijk bewezen. Een sterk merk loont in alle opzichten, zo blijkt uit ...

Lees meer

‘Banken moeten klant weer centraal stellen’

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Sinds de financiële crisis is duidelijk dat banken hun klanten weer meer centraal moeten zetten. In opdracht van de Monitoring ...

Lees meer

De negen uitdagingen van employer branding

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Merkmanagement-docent Ton Rodenburg schreef voor HRBase.nl over de snelle evolutie van employer branding, een vakgebied dat 10 jaar geleden nog ...

Lees meer

De onderschatte kracht van het merk Friesland

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Vorig jaar werd De Friesland Zorgverzekeraar door Achmea overgenomen. Onlangs nam de Rabobank een andere Fries icoon over: Friesland Bank. ...

Lees meer

CRM en de combinatie met dialoogmarketing

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Vraag een adverteerder naar de toekomst van Direct Marketing en het woord ‘Social’ of ‘Sociale Netwerken’ valt al snel. Om echt ...

Lees meer

Neuromarketing: Brain based branding

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Gisteren zat ik in een panel over neuromarketing tijdens de eerste alumni bijeenkomst van AOG School of Management, waarvan ik de academische leergang Merkmanagement leid. Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op consumentengedrag en marketing.

Lees meer

Het onbenutte potentieel van Nederlandse retailmerken

Innovatie, Marketing en Ondernemerschap

Ieder jaar publiceert Interbrand wereldwijd een onderzoek naar de meest waardevolle retailmerken ter wereld en de belangrijkste ontwikkelingen in deze ...

Lees meer

Op de hoogte gehouden worden?

Elke maand sturen we nieuw gepubliceerde kennisartikelen en houden we je op de hoogte van (gratis) inspiratiesessies en relevante informatie over onze academische opleidingen.